Αρχική » Κοπάνες στοπ και έλεγχος υπερωριών από το 2026 για το Δημόσιο

Κοπάνες στοπ και έλεγχος υπερωριών από το 2026 για το Δημόσιο

0
images

images

Σε νέα ψηφιακή κάρτα για έλεγχο όλου του Δημόσιου τομέα θα προχωρήσει η κυβέρνηση από το 2026.

Με δεδομένη την όλο και μεγαλύτερη επέκταση εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας σε πολλούς κλάδους του ιδιωτικού τομέα, οι επιτελείς του υπουργείου Εσωτερικών θεωρούν ότι εύκολα μπορεί να εφαρμοστεί και στις δημόσιες υπηρεσίες.

Ζητούμενο για τη σχεδίαση της ψηφιακής κάρτας των δημοσίων υπαλλήλων είναι αφενός η πιστή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων αναφορικά με την υλοποίηση του κυβερνητικού έργου και αφετέρου η ενίσχυση του επαγγελματισμού στο Δημόσιο, στο πρότυπο λειτουργίας πολυεθνικών και άλλων εταιρειών.

Σημειωτέον, η ψηφιακή κάρτα εργασίας εφαρμόζεται σε πολλές ανεξάρτητες αρχές, όπως η ΑΑΔΕ, αλλά και σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, κάτι που από τη μια διασφαλίζει την τήρηση του ωραρίου και από την άλλη προστατεύει τους εργαζομένους από το καθεστώς της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.

Ψηφιακή κάρτα θα «χτυπούν» οι δημόσιοι υπάλληλοι από το 2026 για να ελεγχθούν κοπάνες και υπερωρίες

Με τη νέα ψηφιακή κάρτα οι δημόσιοι υπάλληλοι θα επιβεβαιώνουν την αυτοπρόσωπη παρουσία κατά την προσέλευση και την αποχώρησή τους από την υπηρεσία τους με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ θα καταγράφεται και το σύνολο των μετακινήσεών τους εντός και εκτός του χώρου στέγασης της υπηρεσίας τους.

Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση θα είναι σε θέση να ελέγχει τόσο τον βαθμό της υπερωριακής εργασίας όσο και τη συμμόρφωση των υπαλλήλων με βάση το προβλεπόμενο από τον νόμο ωράριο εργασίας τους, το οποίο δεν τηρούν ορισμένοι από τους υπαλλήλους.

Αντίθετα, η πολυετής ύπαρξη του υφιστάμενου συστήματος στο οποίο οι δημόσιοι υπάλληλοι χτυπούν κάρτα κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας τους, όπως και κατά την αποχώρησή τους από αυτόν, εξάσκησε διαχρονικά τη… δημιουργικότητα μερίδας των εργαζομένων στο Δημόσιο, οι οποίοι κατέφυγαν σε ευφάνταστες λύσεις.

Τα «παραθυράκια»

Η… εφευρετικότητα μερίδας δημοσίων υπαλλήλων που κατάφεραν να εντοπίσουν με τα χρόνια «παραθυράκια» στο υπάρχον σύστημα ήταν αυτή που κινητοποίησε το υπουργείο Εσωτερικών ώστε να αναζητήσει εναλλακτικές λύσεις για τη διασφάλιση της μη καταστρατήγησης του εργασιακού ωραρίου.

Είναι άλλωστε κοινό μυστικό ότι παρατηρούνται περιπτώσεις κατά τις οποίες δημόσιοι υπάλληλοι χτυπούν προσερχόμενοι την κάρτα τους και αποχωρούν εν συνεχεία από το κτίριο, για να επιστρέψουν κατά την ώρα λήξης του ωραρίου τους.

Άλλη πάλι κατηγορία υπαλλήλων διαπιστώθηκε ότι εισέρχονται στην υπηρεσία τους για να αποχωρήσουν ενδιαμέσως εν ώρα εργασίας, παρεμβάλλοντας ανάμεσα στο υποχρεωτικό ωράριό τους προσωπικά ραντεβού, οικογενειακές υποχρεώσεις ή ακόμη και αγορές και ψώνια.

Δεν λείπουν και εκείνες οι ελάχιστες περιπτώσεις υπαλλήλων που χτυπούν κάρτα διά αντιπροσώπου, έχουν δηλαδή αφήσει στο πόδι τους έτερο συνάδελφό τους, στον οποίο έχουν εμπιστευτεί την κάρτα εργασίας τους για να τη χτυπά μαζί με τη δική του χωρίς να δίνουν το «παρών» αυτοπροσώπως στην υπηρεσία τους.

Σημειωτέον ότι στο Δημόσιο προβλέπεται εδώ και καιρό η θεσμοθετημένη δυνατότητα επιλογής κλιμακωτού ωραρίου για την προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία, και συγκεκριμένα:
-Ώρα προσέλευσης στις 07.00 και ώρα αποχώρησης στις 15.00.
-Ώρα προσέλευσης στις 07.30 και ώρα αποχώρησης στις 15.30.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *