Κίνηση στους δρόμους σε όλη την Αττική – Αναμένεται διεύρυνση των ορίων του δακτυλίου.
Ενα εκρηκτικό κοκτέιλ αποφυγής των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από τους πολίτες της Αττικής, του κορεσμού του οδικού δικτύου της Αθήνας, της απουσίας του δακτυλίου που κρατούσε εκτός του κέντρου έναν σχετικό αριθμό οχημάτων, αλλά και της αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες σε συνδυασμό με την επάνοδο της κοινωνίας στην κανονικότητα μετά τη λήξη της τηλεκπαίδευσης και της σημαντικής μείωσης της τηλεργασίας, έχει μετατρέψει την Αθήνα εδώ και εβδομάδες σε ένα απέραντο πάρκινγκ.
Διευρύνονται οι ώρες αιχμής στους δρόμους της Αθήνας
Τα χιλιάδες ακινητοποιημένα αυτοκίνητα καθημερινά σε βασικές οδικές αρτηρίες της πόλης έχουν διευρύνει μέχρι σημείου επικράτησης σε μεγάλο τμήμα του 24ώρου τις ώρες αιχμής. Παρά το γεγονός ότι η αύξηση του κυκλοφοριακού φόρτου τον φετινό Σεπτέμβριο σε σχέση με τον περσινό, εμφανίζεται μόλις κατά 1,5% αυξημένη βάσει των στοιχείων του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, η κατάληψη του οδοστρώματος βασικών αρτηριών από περισσότερα από 6.000 οχήματα σε ωριαία βάση δίνει την πραγματική εικόνα της κυκλοφοριακής ασφυξία της πρωτεύουσας.
Το ίδιο και η μείωση της μέσης ταχύτητας η οποία είναι σημαντική σχεδόν στο σύνολο των βασικών οδικών αξόνων της Αθήνας, αν και δεν έχει ακόμα ποσοτικοποιηθεί.
Αλλά ακόμα κι αυτή είναι μόνο η μία όψη του νοσμίσματος καθώς οι 1.000 αισθητήρες της Περιφέρειας μεταδίδουν την εικόνα μόνο των κεντρικών οδικών αξόνων, στους οποίους είναι τοποθετημένοι. Η κατάσταση μοιάζει να είναι σχεδόν αντίστοιχη και στις τοπικές οδούς των δήμων, καθώς χιλιάδες οδηγοί καθημερινά πασχίζουν να γλυτώσουν από την κίνηση δοκιμάζοντας εναλλακτικές διαδρομές μέσα από τις γειτονιές όπου τελικά μετατοπίζεται και το μποτιλιάρισμα δεδομένου ότι οι δημοτικοί δρόμοι δεν είναι φτιαγμένοι για να εξυπηρετούν αυτόν τον κυκλοφοριακό όγκο.